Sales workshop

Over deze workshop
Een workshop vol tips&tricks, adviezen en informatie over alles wat met sales te maken heeft. Hoe je beïnvloedt, hoe je overtuigd, hoe je verwachtingen overtreft, hoe een ander een klik krijgt met jou, hoe je er erachter komt wat een klant nu écht bedoelt, hoe je acquisitie doet, hoe je je voorbereidt en nog veel meer.

Programma
Verkopen is overtuigen. Iemand overtuigen van jouw product, jouw dienst of misschien wel jouw mening. Elke dag, op ieder moment, overtuig je anderen. Bewust of onbewust is elke vorm van communicatie gericht op het overtuigen van de ander.

Aan de hand van een videosamenvatting van de internationale bestseller van Robert Cialdini (het boek is al meer dan 3 miljoen keer over de toonbank is gegaan) gaan we samen in 6 stappen leren wat de wetenschap achter het overtuigen (en dus verkopen) is.

The Science of Persuasion

Wederkerigheid
• Acquisitie (onbewuste perceptie, hoe werkt dat)
• Voorbereiding

Schaarste
• Hoe maak je een onweerstaanbare aanbieding
• Hoe kom je er achter wat een klant nu echt bedoelt of wilt

Autoriteit
• Top 3 Taalpatronen
• Krachtwoorden (kleine woorden met een grote impact)

Consistentie
• Omgaan met bezwaren
• Vooronderstellingen (hoe krijg ik iemand mee met mijn verhaal)

Sympathie
• Hoe zorg je ervoor dat een ander een klik krijgt met jou
• Inclusief bonus stap 7 - Eenheid (Mensen houden van mensen waar zij op lijken of op willen lijken)

Sociale bewijskracht
• Storytelling (vertel geen feiten of cijfers, maar verhalen)

Doel
Met een mooi woord. Triangulatie. Luisteren (leren van de trainer), actieve deelname (leren van jezelf) en veel oefeningen doen (leren van je collega’s).

Uitgangspunt
De wetenschap van het overtuigen… To say YES!

Duur
De workshop duurt 1 dagdeel. Bijvoorbeeld een ochtend van 9.30 uur tot 12.00 uur

Datum
In overleg

Trainer
John van der Haven

Tarief
Op aanvraag

E-mailen
Bellen
Map
Info
LinkedIn